Alla inlägg under september 2012

Av Malin - 26 september 2012 10:45

Jag vänta på att min kära bonusfar ska komma och hjälpa mej lite. När han gjort d så har jag resterande av dagen att göra :) ...Tur e att jag redan fått plockat undan, dammsugat, satt igång disken och tvättat 2 masiner tvätt (3;dje igång). Nu sitter jag här en sväng innan jag ska dammtorka lite och vattna blommor.

Mamma kommer nog med så hon får kollat och ta me sig det jag tvättat till dom efter branden. Det som inte längre luktar rök kan ju användas igen, men det som inte luktar så vidare gott slängs.


Jag måste hålla mej sysselsatt idag då jag redan brötit ihop ett antal gånger. 3 månader idag :( ...jobbigt och d gör så förbannat ont!
 Saknar pappi mer än ord kan beskriva, vill bara ha tillbaka honom !!!!


Men nog om det idag ...annars bryter jag igen!


Nu ska jag göra lite nytta igen ...



cya

Av Malin - 26 september 2012 07:53

Onsdag ...idag är det golv och tvätt på schemat. Om det tillåts så hoppas jag det hinns med att köpa färg oxå, men det finns där inga garantier för just nu. Imorgon blir d syntest och EVK, fredag är det läkaren för min räkning. Ja vi får väll se vad som händer.
Det är iaf planerat att på lördagseftermiddag eller söndag att flytta ner kontoret så jag kan engagera mej åt att fixa det och sovrummet på måndag :)

Sänder er kärlek, harmoni och positiv energi ?

Av Malin - 25 september 2012 18:04
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin - 25 september 2012 14:52

Ja då sitter jag här en sväng. Småpågarna har precis kommit hem.

Jag fick ringa till telia och göra en felanmälan då varken bredbandet eller bredbandstelefonin funkade som den skulle, Anton som killen hette jag fick prata med sa att där fanns jättemycket störningar på nätet in till huset så det var bara att få en tekniker skickad. Men teknikern kunde vara här som tidigast torsdag eftermidda!!


Jaja d löser sig det med.


Älskade syster yster var här innan (inte biologiska syster, för henne hade jag inte ens släppt in på gården!!) Men iaf, vi fick köra ner till skolan och Bastian då han hade fått ett utbrott som INGEN kunde vända. Efter 10 minuter hade jag och Wonna båda pratat med honom och han var nöjd och glad igen resten av skoldagen :)


Jag har inte gjort något direkt idag, men måste masa mej ner i källaren och fixa med tvätten snart. Känner inte för att göra något bara, har bara plockat undan det vanliga som jag gör varje morgon innan småpågarna går till bussen.


Jag har mina ryck, mina ideer, mina konstigheter men jag står för dom !

Ofta när jag går här hemma och fixar lite kommer vissa tankar oftare än andra. Ibland kommer man på sig själv t.ex att springa runder med dammsugaren i högsta hugg med ett brett leende på läpparna. Egentligen av ingen som helst orsak eller anledning. Men det måste vara ett tecken på att jag trots alla omständigheter och trista förluster ändå mår hyfsat bra mellan varven ....eller va tycker ni??

Jag har ju för länge sedan nu kommit underfull med att jag hamnat rätt, tillsammans med min helt underbara man (nej inte gifta, men han är min man ändå). Det finns inga pengar i världen som skulle få mej att lämna honom ...igen ...Detta är verkligen 3:dje gången gillt och jag bara njuter av min tillvaro med honom!


Sedan pappi min gick bort har det hänt massor, jag har ändrat på väldigt mycket och fler förändringar är på g. Det ska inte till så stora förändringar för att man ska må bättre. Det roligaste med att jag fått mer energi igen och har mycket mer positiv energi är att det lätt smittar av sig på omgivningen.


Nu blir d lite läxa me Bastian sen måste jag göra något vettigt


<3<3<3

Av Malin - 25 september 2012 07:56

 


Go´morron på er!


Idag är det regningt och väldigt höstigt, mysigt när man inte har så många måsten utomhus.

Det blir massa levande ljus, rökelser och oljor tillsammans med musik då jag har en del att fixa med här inne.


Imorgon är det 3 månader sedan pappa lämnade oss, jobbigt och gör så ont i hjärtat. Varför skulle det vara nödvändigt att ta honom? Han hade så många år kvar ju! <3

Jag försöker ta mej genom detta så bra det går, men vissa dagar är det lönlöst att ens försöka göra något.


Idag ska jag iaf städa undan lite och förbereda vad jag kan inför flytt av kontoret. Blir en del tvättning, sortering och lägga in rena kläder oxå. Annars mest pluggande och småfix lite här å lite där.


ta hand om er och varandra

Av Malin - 24 september 2012 14:06

Hej på er!

Det är ett tag sedan jag ens befattade mej med datorn, men nu börjar jag återfinna ett liv igen.


För er som då inte vet eller som är nya till denna bloggen så började min sommar med att min pappa hastigt och oväntat gick bort. Detta skakade om hela min värld! Jag saknar honom så fruktansvärt mycket. Detta var doch bara början på den hemskaste sommar jag någonsin haft. Min bästa väninnas far gick oxå bort, en vän hängde sig och min mamma och styvfars hus brann och till råga på allt detta så kom jag underfull med att mina såkallade syskon på min far sida är pengagalna och totalt egotrippade! Trist men sant!


Så nu ska jag då påbörja ett nytt liv, ett nytt kapitel i mitt liv ...ja man kan kallade det vad som helst, men mycket olika förändringar är det och fler tillkommer efter hand som jag återfinner en bra balans.

Jag kommer ha dolda inlägg då jag inte orkar med vissa personers negativa energi vad gällade olika kategorier. Men kommer även ha "öppen blogg" för allmänheten.


Så till mitt liv nu då, jag har kommit till insikt med att falska såkallade vänner och energitjuvar eller personer som sänder massa negativ energi är totalt uteslutet från mitt liv. Jag fyller det med positiv energi, lugn, harmoni och kärlek. Det finns ingen som är värd min energi och tid om dom är egoister eller rent av gryma eller elaka! Enkelt och bra :)


Jag bor på landet med min "lilla" familj som består av min helt underbara man Patrik, 4 hemmavarande barn ( Simon 16, Bastian 10, Tim 17 och Dennis10) och våra 4 djur, Daicha (jacke), Beby (mops), Cola (fransk bulldogg) och Sotis (bonnakatt). Jag och Patrik har även en son på 18 som vi placerat i fosterhem pga olika omständigheter. Vi har idag en bra realtion till honom och är oavsett vad en stor del av vår familj.


Lite som sagt till en början. Kommer skriva av mej ordentligt under veckan.



Peace and out



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards