Alla inlägg under november 2012

Av Malin - 27 november 2012 09:48
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin - 18 november 2012 19:01

Jag är helt off idag. Sov inget mellan torsdag och fredag, när min älskling då kom hem i fredags sov jag som en klubbad säl natten till lördagen. Men igår bestämde vi att åka till Gakke en sväng. Vi va hemma strax efter 12, vi var i säng vid ett. Då min underbart trotsiga Beby (mopsen) hade bestämt att matte inte skulle få sova något inatt. Klockan 10 över 2 var ja ute me henne första gången, andra gången vid halv 4, efter det lyckades jag nästa somna men fick nys/hosta så det blev en runda upp igen. Jag hinner nätt å jämt lägga mej i sängen ingen då Beby för tredje gången vid 5 skulle ut igen. När hon då vid halv 7 ville ut för fjärde gången kunde jag inte somna om utan gav upp och gick upp halv 8 för att bli uppe.

Så idag har jag verkligen inte gjort många knop. Tröttare än tröttast!!! Men får ta ett ryck här hemma imorgon innan jag ska på möte ang Dennis i skolan. Älsklingen har idag varit i verkstan å fixat me trailern. Jag fick åka ut till honom men lite mat i eftermiddes och just nu sitter jag och väntar på att han ska komma hem. Då blir d lite mat sen en dusch innan jag krypin in i hans famn och bara finns till. Risken är dock väldigt stor att jag tvärdäcker *S* ...

 

Imorgon blir d då städning, tvättning och fortsätta min rensning. Vi har slängt ett komplett hem över en 3års period men här finns mer som vi inte anväder eller behöver. Som det är nu tar det bara en massa plats så därför rensar jag ut och slänger en hel del just för att vi alldeles för många saker som bara ligger och skräpar... Men å andra sidan blir man aldrig riktigt nöjd.

 

Nu ska jag bara dö på soffan tills min älskling kommer hem

 

cya

Av Malin - 13 november 2012 13:19

 


Jag är vid mina sinnes fulla bruk... jag är bara lite tidigar än andra   


Det blir så mysigt och så härlig stämning ! Köket börjar ta form sen blir det vardagsrummet. Det enda som väntar är julgranen, den får bli ca en vecka innan jul. Har dessvärre blivit av med nästan alla mina julsaker (dom försvann på något konstigt vis när jag kastade ut Daniel för 4 år sedan), men har fått in lite extra varje jul efter det så det blir bättre å bättre   

Jag har värdlens underbaraste sambo och barn och dom ska få en riktigt härlig och underbar jul detta året. Jag ska fixa och dona och se till att hela familjen känner julstämning   


Men nu blir det byn en sväng sen fortsätta här hemma, lite åt gången. Jag har inte så smärtfria dagar nu sedan det börjat bli kallt ute så allt tar mycket längre tid. Men sålänge jag gör mina avslappningar och meditation så blir det inte ren katastrof... Men önskar klart ett liv utan smärta, trots att vet att det är omöjligt.


Önska er alla en härlig eftermiddag och kväll


      


Av Malin - 5 november 2012 13:03

 

Go´midda!


Nu har jag paus och tänkte skriva en rad eller två   

Är ett tag sedan jag skrev, men nu har jag lite mer struktur (för första gången sedan far min lämnde jordlivet)

Iaf... har ordning och reda på 1:a våningen och småpågarnas rum så just nu är det källaren med tvättstugan, badhörnan, hallen och kontoret och på ovanvåningen är det syhörnan och garderoben sen har jag styr i mitt hem igen    


Jag håller igång best jag kan med både det ena och det andra mest för att jag känner en oro för att varva ner för mycket, tänk om tankarna kommer tillbaka??? orkar jag hemmet då??? orkar jag allt extra med barnen då??? Kommer det mer skit från syskonen å fastern??

Visst saknar jag pappa jättemycket, men det får ju inte tillbaka honom, jag måste tänka framåt. Jag vet ju att det blir en väldigt jobbig bit till innan detta är över. Stenen!!! Den hemska stenen    jag tycker pappa är värd något MYCKE bättre, men det tycker tydligen inte mina syskon så då får dom fan betala den själva oxå!!! Jag tänker inte ge mej en millimeter där så enkelt är det!!!


..................................................
.......................................


    Älskar min underbara, knäppa lilla familj     


 


Cya

Ovido - Quiz & Flashcards