Alla inlägg under oktober 2012

Av Malin - 18 oktober 2012 08:10

 


Go´morron!


Jag har idag inte en så bra start på dagen då pappi gjorde sig påmind och jag blev ledsen igen. Hur länge ska det kännas såhär? Det är jobbigast när jag börjar tänka på vad jag saknar, vad vi inte får uppleva tillsammans osv. Vissa dagar går oerhört bra och jag kan känna hur stålt pappi hade varit medans nästa dag så gråter jag var 10:de minut. Det finns ingen direkt tröst som hjälper.

Pappis sten är nu äntligen beställd så jag hoppas den kommer vilken dag som nu så jag kan göra finte till honom, han förtjänar det finaste och bästa   


Idag ska jag med mor min en sväng igen, sedan det brann i deras hus har jag kommit närmre henne. Vi gör saker tillsammans och hjälps åt igen   


När vi kommit tillbaka ska jag fortsätta med tvätten och bakningen. Jag tvättar ju då till mamma också, jag tvättar det som är rökskadat för att se vad som går att rädda. Så det blir en hel del att tvätta   



Bakningen ger mig ro och familjen blir klart mer än nöjd   

Men måste fixa lite städning också idag, Men det hinns med goda mått då min underbara man är på g till Ljusfallshammar för transport, sen ska dom ju hela vägen ner också. Så det är massa "sammåkning" nu på morgonen/förmiddagen för att spara körtid. Det såg för roligt ut med Mickes dragbil på sin trailer som Älsklingen kopplade efter sin dragbil. Dessutom så har Dennis lastat varningsbilen på sitt flak så det ser säkert lika fånigt ut   


Så med andra ord blir det en sen kväll och jag har gott om tid för mina sysslor ...


Nu ska jag ta ut hundarna och sen bege min till mor min.



cya

<3<3<3

Av Malin - 10 oktober 2012 12:22

 


Wohoo!! Snart helg igen och jag kan pussa på min älskling när jag vill!!!

Hahaha ...ja !! Jag är "lite" knäpp/konstig/ :P men jag trivs med det och tänker inte för någon ändra detta!!!


Iaf ...det är onsdag idag ...är på ett strålande humör trots trist väder.



Tänk vad livet har för vändningar, planer för oss. Inget vi direkt påverkar men påverkar ändå, omedvetet mestadels.

Jag och min man är nu inne på 3:dje gången gillt *S* ...ja först när jag var 14-15 år, andra gången när jag var 17 och sedan för ca 3,5 år sedan hittade vi tillbaka till varandra och idag bara älskar jag mitt liv. Det finns alltid saker och ting man vill ändra ...men jag har hittat hem i hjärtats mening iaf.


Det man tror om personer kan ändras efter flera år ....ta bara mitt ex t.ex jag vet att han är mytoman och är egoist. Men jag trodde aldrig att han skulle "skita i" sin son ....någonsin. Men idag är det just så. Det är precis han träffar honom 4 dagar i månaden, han ger inte sin son något och nu har han en ny unge på g!! Fattar inte vad han ska sätta barn till världen när han ändå inte tänker ta något ansvar!? Jaja ...jag slipper honom, hans lögner och spelberoende så det tackar jag för!!


Nu ska jag inte sitta här och spåna längre, tvätten är färdig och det är dags att gå ut å lägga i pannan ...


cya

<3<3<3

Av Malin - 9 oktober 2012 14:50

 

Ja bakar, städar och tvättar :) ...Meeen framförallt ....jag mår INTE illa idag !!!

Så d har blivit en hel del gjort som bara går på ren rutin. Lite plock å lite där. Men tar lite åt gången, så blir det bra i slutänden :)


Av Malin - 8 oktober 2012 11:47

Tjo på er ...

Klockan är nu 18:56 och jag har inte fått något vettigt gjort förutom minlektion. Har mått illa och haft ont överallt hela dagen. Denna förbannande förkylningen kan fan ta dö på vem som !!!


Men nu är det kväll och imorgon är en ny dag och förhoppningsvis en dag utan illamående. Att ha ont överallt är jag van vid men det kan ju minska lite på skala hur mycket oxå så får jag nog en del gjort imorgon ändå. Jag ska iaf till solljunga me Bastian en sväng utöver det så blir det städ och kanske bak imorgon vill då säga att jag mår bättre :)


Önska er en mysig kväll


cya

<3<3<3

Av Malin - 8 oktober 2012 10:12
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Malin - 7 oktober 2012 07:45

Söndag igen, tiden går alldeles för fort ibland! Men det är bara att hänga med ...och göra det bästa av dagarna som går. Idag blir det iaf lit plock och dammsugning innan jag sätter mej och pluggar.

Det börjar bli riktigt kallt ute nu. Hösten visar verkligen att den kommit! Men det är ok, gillar hösten då jag känner mer ro i kroppen.

Av Malin - 4 oktober 2012 11:36

Vad glad jag är över att mitt hem har en sådan behaglig harmoni! Alla som besöker oss tycker alltid här är så lungt och harmoniskt :)

Jag renar på negativ energi och negativa avsikter här hemma 3 ggr i veckan och "fyller på" med positiv energi 4-5 ggr per vecka. Detta gör med hjälp av rökelser och meditation, och en liten hjälp från "andra sidan".


Jag anser att det är en av orsakerna till att både jag och min familj mår så pass bra som vi gör. Vi har inte massa pengar eller massa extra saker, men vi har ett hem och varandra, och viktigast av allt ...kärlek!


Något som också påverkar att småpågarna speciellt mår bra psykiskt och är lugna & harmoniska i sig själva (här hemma) är mina regler, strukturer och rutiner. Barn mår bättre när vi vuxna visar att vi har koll på läget och att vi fixar så allt funkar. Har då den viktigaste reglen satt på mej själv - lova aldrig något du vet att du inte kan hålla! Det är likadant med konsekvenser - sätt aldrig en konsekvens du inte orkar hålla hela vägen ut!

I övrigt är det läggdags och läxor som är på fasta rutiner och resten är frihet under ansvar.


Nu ska jag försvinna in min bok en stund innan det är dags att lägga i pannan och byta i tvättmaskinen :)



cya

<3<3<3

Av Malin - 3 oktober 2012 17:59

 

Hello godingar!


Idag känner jag mej åter igen nöjd med dagen änsålänge. Har nästan fått ordning i källaren (tvättstugan, kontoret och hallen), lite finlir och rengöring kvar där. På ovanvåningen är garderoben klar och snart småpågarnas rum (ska dammtorka och dammsuga när dom städat undan). Wc/dusch tar jag när jag ändå ska duscha sen :p ...Så det sista i källaren och hallen uppe är kvar tills imorgon plus att då ska första våningen dammtorkas, vattnas blommor, dammsugas och torkas golv. Ska hinna ner och göra syntest någon gång under dagen också men d ger sig. Sen är det fredag !!!!!!


Jag har haft Bastian hemma sedan måndes riktigt dålig i magen. Det konstiga är att att han är inte trött eller seg, men han har sprungit på wc stup i kvarten. Men nu idag, peppar-peppar, har det nästan inte varit något alls. HOPPAS det är över nu!!!

Så imorgon är det extra koll för att kanske på fredag kunna skicka honom till skolan :) ...och när han slutar på fredag i skolan ska han till Daniel.

Jag och beby är med andra ord småbarnslediga henna helgen :) ...


Tänkte att jag skulle antingen imorgon eller på fredag göra några cupcake´s ...lite fredagsmys / suprise till älskling efter en rörig vecka som efterrätt :) ...har dock inte bestämt vad vi ska äta till middag *S* ...men d löser sig nog.


Det behövs även bakas för infrysning, det är tomt på helgfikorna nu :(

Eftersom älsklingen får sockerfall är det bra med någon fika på eftermiddagen och svärfar är inte sen att hugga in :p ...


Nu ska jag gå upp och se om pågarna är klara så jag snart kan hålla kväll.


Cya

<3<3<3

Ovido - Quiz & Flashcards