Alla inlägg under april 2013

Av Malin - 30 april 2013 17:29

Idag önskar jag er alla en fin, ljus och harmonisk kväll?
Själv ska jag tillbringa kvällen hemma men min härliga älskling ??? Småpågarna ska mysa me lite snacks och någon film ??? De stora grabbarna ska va me vänner och kommer dem senare ??? Tänk vilken fantastisk familj jag har, älskar er allihop av hela mitt hjärta ??? Finns för er till evigheten o vidare ???

Av Malin - 29 april 2013 06:15

Go´morron mina vänner!

 

Snart är en månad till förbi, solen skiner oftare och temperatuten stiger sakta. Fåglarna kvittrat intensivt och blomknoppar tittar upp lite här och där. Ja en sak är jag övertygad om, det är vår nu :))

 

Jag har planerat och försökt hitta en bra "sväng" på mina hur jag ska nå mina mål. Hur jag ska hinna med, orka med och framförallt när delmålen ska vara avklarade. Det är inte lätt att lägga in nya rutiner i min mindra kaotiska tillvaro just nu. Det har varit alldeles för mycket det sista året. Min älskade pappi lämnade oss helt utan någon som helst förvarning, 2 vänner valde att själva avsluta sina liv här på jorden, min mor och bonusfars hus brann, min bonusgrabbs mor gick också vidare... ovanpå allt detta ficka jag en förkylning som nu är inne på månad nr 5, en blodförändring som orsakade en "blodböld" som är under "behandling" med tamponad, Bastian fick sin diagnos i December (ADHA med autistiska drag), syskon på min far sida visade sig vara precis det min far sagt och till råga på det visade min ena faster att hon är snudden värre (fruktansvärt egocentrerade och hagalna, pengagalna och koppiöst giriga!!) Att min enormt givmilda far kunnat få 2 så honom olika barn förstår jag inte riktigt, men det måste ju ha med deras mor att göra som då fostrat dom)

Jag har allt nerskrivet på papper, hur mycket jag gav till dessa 2 idioter, vad jag själv tog (från pappis saker) pengar delades på 3.... som tur var hade begravningsant. hand om detta annars hade dom nog förskingrat för att få näst intill allt själva. Jag är verkligen inte girig och känner fortfarande att det jag fått från far är tillräckligt, men kommer aldrig förlåta dom såkallade syskonen!! Eller för den delen ena fastern o fars fd fru!!!

 

Men nog om detta... Jag har iaf påbörjat min nya resa... Den jag vet att far min är stolt över <3

Det är det som betyder mest <3<3

 

Jag pluggar stundvis hårdare än andra stunder, beroenda på hur mycket annat som måste göras under dagarna. Har jag för mycket iväg under dagen finns inte riktigt energin att koncentrera mej, men andra dagar kan jag sitta 4-5 timmar i stäck... Jag SKA ha mitt körkort in snarast!!

Vikten är kanske inte det lättaste att tampas med när man har en kraftig förkylning och då inte bör träna något...Men promenade blir det iaf...För skam den som ger sig!!

Bastian har det tufft med sina känslor som jag pedagogiskt försöker hjälpa honom med på olika sätt... inte alltid heller det lättaste. Men vi pratar om det och Bastian kämpar på olika sätt och har gjort stora framsteg :))

Dennis har också gjort framsteg, lite saktare just nu... men ändå framåt :)) Han kämpar så gott han kan och det är det som är viktigast!

 

Nu ska jag gå i duschen och sen väcka barnen, Bastian ska till tandläkaren idag, Simon, Dennis och tim ska till skolan. I eftermiddag blir det lite pul utomhus... om vädret är som smhi lovat.

 

 

<3<3<3

Önskar er alla en fin dag i kärlekens och omtankens tecken

<3<3<3

Av Malin - 28 april 2013 14:18

Solen skiner, det blåser en skvätt och det är söndag igen!
Sitter just nu med omplaneringar, nya planeringar och lite delmål ?
Allt har o tar sin tid... Men dit jag vill komma ska jag!

Idag likaså igår har min älskling fått jobba... Jag har mest plockat och fixat lite me tvätten. Imorgon är det tandläkaren i HBG med Bastianoch resten av veckan hemma ? så slutet av nästa arbetsvecka ska jag kommit en bit till på vägen.

Av Malin - 26 april 2013 07:27

Go'morron på er ?

Idag är där lite smått att fixa med sen är det helg ?
Trist väder ute men kan ju alltid skapa en ljus tillvaro inne, och D e precis vad jag tänker göra idag!

Rena, rensa och fylla på inför helgen ???

Önskar er alla en magisk helg ???

Av Malin - 22 april 2013 14:33

Måndag igen...
Idag och denna veckan har jag en del att bocka av... Mesta av det är positiva förändringar och så som jag vill ?

Solen skiner med sin frånvaro och har lämnat över till grå och trista regnmoln... Men förhoppningsvis vänder detta snart igen.

Just nu sitter jag på solljungahälsan och väntar på att bli inkallad till sköterskan sen blir det hem och fortsätta med dagens bestyr.

? Önskar er en fin eftermiddag ?

Av Malin - 21 april 2013 13:23

Idag är det helt underbart väder!! Jag å mina älskade hundar är ute å fixar lite på gården. Måste dock fixa lite inomhus oxå nu i eftermiddag såsom tvätt och dammsugning... Men D blir inte än på någon liten timme till ? Måste först få mer sol ? Jag önskar er alla en helt underbar dag i vårsolen ???

Av Malin - 2 april 2013 16:53

Hej på er.... Har inte skrivit på ett tag igen men det beror på min fibromyalgi och förkylningsinfluensa :( Det är verkligen ingen bra kombination! Hoppas bara det är över snart så jag kan njuta av de fina dagarna med sol :) nu fattas bara plusgraderna på nätterna oxå så är kanske våren kommen !! Och värme är bra för min kropp, D göt inte riktigt lika ont då. Nu ska jag se till å få middan färdig tills min älskling kommer hem. Önskar er alla en fin kväll ?

Ovido - Quiz & Flashcards