Alla inlägg under maj 2013

Av Malin - 28 maj 2013 08:56

 



Tjo!!!


Tisdag idag.. städning och tvättning är det stora idag. Igår gjorde jag i stort sett INGENTING!! Jag satte igång en maskin tvätt och diskmaskinen.. hjälpte min älskling att få ut lite saker i den nya dragbilen.. Men resten satt jag ute i trädgården me goda vänner och drack kaffe ^^ Det är verkligen inte ofta jag gör så en hel dag.. men nu behövde mina vänner prata av sig lite så jag kände mej nyttig ändå :))


Så idag är det bara städning, tvättning, rening, påfyllning och eldning som gäller..Så jag önskar er en fin dag trots det gråa mörka vädret <3

Av Malin - 23 maj 2013 10:22

 


Tjo på er alla underbara varelser av Moder Jord <3


Idag är en bra dag, idag är en ljus dag, idag är första dagen på resten av mitt liv, idag är en omstart, idag är en positivt energiberikande dag!!

Ta vara på dina dagar som de vore den sista.. då får du ett rikare liv, ett gladare och ett positivare liv <3


Jag har den sista tiden tänkt mycket på vad jag vill ändra i mitt liv, i mitt hem och för min egen skull. Där är mycket som skall göras, mycket som är gjort och mycket att kämpa för. Men jag är på väg.. jag kommer dit. Det tar bara lite tid.


Idag ska jag lägga min energi i mitt hem, ändra, byta, slänga och organisera...


Idag ska jag göra det som tar lite längre tid eftersom min härliga man inte kommer hem inatt och jag då inte kan sova.. då det passar bra att utnyttja energin på något som gör mej glad och får mej att må bra.


Cya all and do behave <3

Av Malin - 17 maj 2013 12:41

Go´middag i värmen   


Sitter på trappen och njuter lite av solen med datorn i knät :p... Tänkte jag kunde skriva en liten rad här :)

Jag tänkte börja med att gnälla lite :p.. Det är väldigt sällan jag gör det, men ibland så kan ja me ;)

Det är många som skriver till mej och frågar hur jag orkar och hur jag hinner med, en del vågar inte fråga utan känner sig dåliga pga att jag är positiv och "klara så mycket"...

Här är sanningen...

Utan min meditation, avslappning, pauser, medeciner, en planering och en sambo som stöttar till 1000% hade jag inte kommit ens halvvägs... Jag har ständig värk i hela kroppen, en mage som strular varje dag pga att tarmaena inte funkar så som dom ska och ångestattacker.

Jag har ett litet schema för att hinna med vad jag vill få gjort uppdelat på en hel vecka. Jag tar pauser var halvtimmer, avslappning 4-6 ggr/dag och meditation 2 ggr/dag när jag är själv hemma... Men jag ser allt positivt. Det jag klarar är jag stolt över och det jag inte klarar får jag snällt be om hjälp med. Vissa dagar är bättre än andra. Jag är ALDRIG smärtfri! Jag klarar det jag klarar pga av envishet att jag har det jämfört med många andra bra ändå. Solen och våren/sommaren är här, jag har en helt underbar man och familj... Det är många som får leva utan den lyxen!!


Nu har jag kräkt av mej lite... Och inte i syfte att få medömkan... för detta är mitt liv och jag har det rätt bra efter omständigheterna...


Kram på er!

Av Malin - 16 maj 2013 07:45

 


Go´morron mina vänner!


Idag är det ingen bra dag.. Ont överallt, stel och trött.. Men det hör FMS till.

Det är bara att ta sig genom dagen så smärtfritt det går och hoppas/önska en bättre dag imorgon!


Jag som ville få gjort det sista i källaren idag =( Tror inte jag kan det, men ska ge det ett tappert försök efter mitt morgonbesök och en dusch.

Jag ska till röntgen med Bastian ida, för att få riktigt bra röntgenbilder som kan uteslute eller bekräfta om han har några visdomständer.. Det är viktigt för framtida planeringar i hans mun ang de andra tänderna.

Innan dess ska jag till plockeskroten och biltema..


Var på PUB i tisdes med Bastian hos sköterskan. Det var tid för vägning och mätning. På en månad har han växt 2mm och ökat sin vikt 1,1kg <3 Det var så skönt o höra då han bara vägde 27,6 innan och nu är uppe i 28,7.. Så den nya medicinen var nog ett klokt val =)


Nu ska jag ta min ömma o trötta kropp ut på trappen å ta ett bloss.

Jag önskar er alla en fin dag 

<3<3<3


Av Malin - 8 maj 2013 08:11

 


Go´morron!


Idag är det inte riktigt lika fint väder som de senaste dagarna... Men det är ok, Moder Jord behöver vatten. Åskan föjlde strax efter och jag som älskar åskoväder myser inomhus och tänker fortsätta min rajd. Igår tömde jag hallar, wc och kök för att skura/torka av ordentligt sen in med allt på plats igen. Idag blir det tvrum och sovrum som får sig en genomgång. Hallarna på ovanvåningen och wc/dusch åker också med då. Småpågarnas rum tar jag på fredag. Sen är det källaren och det sista kvar som ska rensas ut där. Har hur mycket som helst nu som ska säljas, o det som inte blir sålt lägger jag kanske ner till Saceus, beroende på hur länge de ska ge till imigrationsverkets invandrare. För då blir det myrornas lådor ist.


Men jag ska iaf börja dagen med att sätta igång tvättmasken och hänga tvätt... detta evighets göra.... tvättkorgen hinner bli tom någon timme sen är där alltid någon som kommer och så snällt fyller på den igen *S*...

Om mor min kan va så snäll och byta förband så blir det duschen när hon varit och fått sin b12-spruta också. Annars får det vänta tills ikväll när min älskling kommit hem igen.

Ac-påfyllning ikväll, grannen ska låna vår bil o släp för att hämta rör till brunnen och infiltrationen dom ska göra. Ja det händer grajer idag oxå   



Men nu har jag inte ro att sitta här mer... Önskar er en mysig ruskig regn/åsk-dag

      

Av Malin - 6 maj 2013 09:44

 


Våren är kommen!!!

Underbart

Härligt

Energigivande

Ljust


Jag har nu lovat några gånger att göra en ordentlig uppdatering... Men känner ingen större lust att sitta inne vid datorn några längre stunder. Inomhus är det nödvändig städning, tvättning och mat.... Resterande tid är ute som gäller! I det fina vädret, solens varma strålar.

Energin är oändlig trots förkylningen, tack vare Moder Jords vallade av sommaren som närmar sig med stormsteg nu   


Idag ska jag rensa ut ifrån källaren, Kim (ena brodern) kör mej till tippen med skiten som inte ska sparas.... jag ska ju ändå till sköterskan i eftermiddag så får se hur många vänder det blir. Fyller klart släpen så gott det går för att minimera körningen fram å tillbaka till byn :))


Ta hand om er och varandra

Njut av solen och energin den ger

      


Av Malin - 2 maj 2013 07:45

Barnen, Bastian & Dennis framförallt, tycker denna veckan är super.... Gick i skolan mån-tis, lediga ons och går i skolan idag och imorgon. Nästa vecka är också en ort vecka då dom är lediga på fredagen. Och ovanpå detta är det inte alls länge tills sommarlovet börjar =)


Tänkte jag skulle draen genomgång på de 3 senaste veckorna nu,men det tar jag i ett eget inlägg senare... 


Nu ska jag försöka komma till sköterskan...


<3<3<3

Av Malin - 1 maj 2013 08:55

Nu har förhoppningsvis våren slagit rot!
Jag o min älskade familj ska idag bara mest finnas till... Eller så finner vi ingen ro för detta o då finns ju alltid veden som ska fixas på plats ?

Önskar er en fin förste maj ??? Imorgon skrivs ett lösenskyddat inlägg me "andra" lösenordet för er som har detta ???

Ovido - Quiz & Flashcards