Alla inlägg under januari 2016

Av Malin - 7 januari 2016 07:49

Go'morron :)

Har haft 2 bra dagar nu. Trots kylan & öm kropp har jag lunkat på och fått rätt mycket gjort :)

Tisdag:
Tog vikt, anteckna. Började plocka ner julen & ställa allt tillrätta. Första våningen går alltid först. Tvättade en del (vi bor i ett gammalt hus där elen är dragen konstigt och dumt, kan inte tvätta & laga mat om någon håller på i garaget med tryckluften :/)
Onsdag:
På första våningen är nu bara någon liten julbetingad sak kvar att plocka ner, gardinerna i köket och tv-rummet ska bytas & sista tvätten ska tvättas / rent ska på plats. Annars är första våningen färdig :)

Idag:
Ta ny vikt, anteckna. Ta mått, anteckna.
Hämta ny hundbur till bilen i Hyllinge. Planera för helg & nästa vecka.
Tvätta de sista & städa/rengöra tvättstugan & hallen i källaren.

Imorgon:
Ta tag i ovanvåningen. Beställa ny tid för naglarna mina.


Med planeringar & struktur så blir allt gjort & man känner sig nöjd när dagen kommer till ända :D

Kram på er <3

Av Malin - 4 januari 2016 14:46

Ibland blir de bara så bra tajming på extra energin :-)
Började med att köra till banken för att byta min dosa, sen handlade & hem igen.
Nu är skafferiskåpen organiserade & rengjorda, det som handlades är inställt & fyr i pannan :-)
Fortsätter nu i kryddskåpet & alla medikamenter.. Sen bädda rent & börja röja i sovrummet :P
Ja visst ja.. Tvätten är igång oxå :D
Verkligen bra när jag idag fått lite extra energi <3

Av Malin - 4 januari 2016 10:36

Hej på er!

Idag är dagen då jag ska börja ändra på mycket för att nå mina mål :-)
*Viktminskning
*Fixa extrarummet i källaren till garderob/förvaring
*Börja på gym
*Träna upp Diezel, lydnadsmässigt & muskelmässigt
*Börja "arbetsträna" på Saceus
*Rensa ut allt "skit" från hela huset

Allt kommer ha sin tid & plats, men kommer från idag börja med matintag & träning med Diezel.
Ska hitta någon att gå en runda med 3-5ggr/vecka så han tränas socialt med andra hundar igen. Och samtidigt får jag ju även motion :-)

Nog för idag.. Imorgon kommer uppdatering på vad som gjordes idag & vad som hanns med att påbörja


Önskar er en fantastiskt underbar dag i ljusets, harmonins & kärlekens tecken <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards